حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

خطاهای خطرآفرین در رانندگی را بشناسیم!


خواب آلودگی از جمله عوامل مؤثر در وقوع تصادفات جاده‌ای است که هر ساله قربانیان زیادی در سطح جهان می گیرد، لذا برای دوری از خطر می بایست متناسب با توان خویش رانندگی کنیم و در هنگام خستگی از حرکت در مسیرهای پر تردد خود داری نمائیم. موارد حادثه ساز در این خصوص را به چند دسته تقسیم می کنیم.

١. سرعت زیاد که برخی اوقات با انحراف و واژگونی خودرو و ایجاد سوانح دل خراش توأم می گردد لذا می توان با رعایت حد قانونی و مجاز از حوادث ناگوار جلوگیری کرد و با حرکت آرام و مطمئن از جاذبه‌های طبیعی مسیر سفر استفاده نمود.

٢. سبقت غیرمجاز هم درصد بالایی از تصادفات را به خود اختصاص می دهد. پس باید با صبر و حو صله و کمی دیرتر به مقصد رسیدن این دغدغه را نیز به فراموشی سپرد.

٣. خواب آلودگی از جمله عواملی است که بسیار خطرآفرین می باشد به همین دلیل در طول سفر می بایست زمانی را برای استراحت و تجدید قوا اختصاص داد و از مصرف مواد و داروهای الکلی اجتناب ورزید.

٤. بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی از شایع ترین موارد حادثه ساز به شمار می آید که باعث سردر گمی رانندگان گردیده و زمینه ی ایجاد حوادث ناگوار را فراهم می آورد؛ لذا با دقت کافی به این علانم می توان از اولویت های یک سفر خوب بهره برد.

٥. بی احتیاطی و عدم تمرکز در حین رانندگی سبب از دست رفتن هوشیاری و آرامش راننده می شود و تصادفات ناگهانی و ناگواری را رقم می زند.

٦. نبستن کمربند ایمنی، سرعت زیاد و ترمزهای ناگهانی، برخورد سرنشینان خودرو با یک دیگر و یا با شیشه ی جلوی اتومبیل را به دنبال دارد که در صورت شدید بودن ضربه عوارضی چون شکستگی در ناحیه ی سر و گردن را نیز شامل می شود.

٧. ارمغان استفاده از تلفن همراه و مکالمه در هنگام حرکت بی توجهی به محیط پیرامون و ایجاد خطر برای راننده و دیگران است.

٨. خوردن و آشامیدن هم از جمله عوامل مهم در کاهش تمرکز سرنشینان بوده و حوادث ناگواری را رقم می زند.

٩. گفت و گو و صحبت کردن حین حرکت، باعث حواس پرتی راننده و از دست رفتن تمرکز و هوشیاری وی می گردد؛ لذا این کار خطرآفرین را باید ترک کردآوآور.

١٠. عصبانیت و استرس نیز در کنترل و تفکر راننده تأثیر منفی دارد و منجر به بروز حوادث ناگواری می گردد. هم چنین بی توجهی به ایرادات خودرو، عدم رعایت فاصله با ماشین های جلو و نشاندن کود کان در صندلی راننده از جمله موارد خطرسازی هستند که درحین رانندگی اتفاق می افتد. لذا باید با رعا یت تمامی نکات ایمنی سفری خوش را برای خود و خانواده های مان رقم بزنیم.




منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 1 + ارسال نظر
ایمیل های بارانی چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 23:26 http://emailhaybaraniorg.blogsky.com

سلام. دوست عزیز و مهربانم. از لطف و محبت شما سپاسگذارم. متشکرم که به دیدنم آمدید. مطالب شما جالب و خواندنی است. موفق و پیروز باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.