حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

...◙ حوادث تاریخی (١)

عجیب ترین و خطرناک ترین آزمایش های تاریخ

نشریه گاردین در گزارشی شگفت انگیز لیستی از دانشمندان جهان را منتشر کرد که به دلایل مختلف آزمایش های ترسناک یا درد آوری را بر روی خود امتحان نموده اند و از آن ها به عنوان شجاع ترین و گاه جان سخت ترین دانشمندان زن و مرد جهان یاد کرده است. در این آمار، نمونه هایی از عالمان متهور، قدرت مند و الهام بخش دیده می شوند که در برخی از مواقع، پا را از مرز منطق و عقل فراتر گذاشته اند.

١. در نوامبر سال ۱۹۰٨، "هنری هد" یکی از پزشکان بیمارستان لندن، مقاله ای علمی تحت عنوان "تجربه ای انسانی در زمینه عصب ها" را در نشریه Brain منتشر نمود و در آن، احساسی که در زمان قطع شدن عصب های پیرامونی در انسان به وجود می آید را تشریح کرد. نکته این جاست که وی به منظور کشف تغییر احساس در زمان قطع شدن اعصاب پیرامونی و رها کردن آن ها برای بهبود یافتن، بازوی خود را تحت عمل جراحی قرار داد.

۲. کوه نوردی اتریشی به نام خانم "گودرون فلوژر" که به منظور مطالعه بر روی گرگ ها همواره در تعقیب و ردیابی آن ها بوده است. وی در طی یکی از سفرهایش در حالی دیده شد که در نزدیکی گله ای از گرگ ها، برای نزدیک تر آوردن آن ها بر روی زمین دراز کشیده و خود را طعمه قرار داده بود.

۳. "الیزی ویدوسون" بیوشیمی دان کالج امپریال لندن به همراه همکارش "رابرت مک کین" به منظور بررسی آثار "محدود کردن کالری بر روی سلامت بدن"، رژیم غذایی شدیدی را برای مدتی طولانی بر روی خود اجرا کرد. وی توانست از نتیجه مطالعات خود، توصیه های حیاتی برای کمک به افرادی که در کمپ های نازی برای چندین روز طولانی در معرض گرسنگی شدید قرار داشته و دچار سوء تغذیه شده بودند، را به دولت بریتانیا عرضه کند.

۴. "مایک استرود" دانشمند بریتانیایی بیمارستان عمومی "ساوت هامپتون" می باشد که در زمینه مقاومت انسان و محیط های دشوار تخصص دارد. وی در چندین سفر اکتشافی قطبی حضور داشته و طی یکی از آن ها عمل نمونه برداری از بافت ماهیچه پای خود را بدون استفاده از مواد بی حس کننده انجام داده است.

۵. "لئونید روگوزوف" یک پزشک روسی می باشد که در سال ۱۹۶۰ در ایستگاه تحقیقاتی شوروی مشغول به کار بود. وی در این دوره دریافت که مبتلا به پریتونیت شده و تصمیم گرفت تا آپاندیس خود را جراحی کند. این عمل دو ساعت به طول انجامید و وی چهار شب پس از جراحی توانست فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.

۶. "سیسلی ویلیامز" یکی از اولین پزشکان زن بریتانیایی است که در زمینه بیماری های کودکان تخصص داشت و رژیم غذایی غنی از پروتئینی را در حین فعالیت در آفریقا خلق کرد که جان بسیاری از انسان ها را نجات داد. وی در طول جنگ جهانی دوم و پس از سقوط مالایا دست گیر و در دو زندان مختلف در ژاپن اسیر شد. در این دوره نیز او به فعالیت های خود ادامه داد و با به خطر انداختن جان خود به درمان بیماران پرداخت.

۷. "جان استپ" جراح سابق نیروی هوایی آمریکا می باشد که به واسطه یک سری آزمایش هایی به منظور "شناسایی بالاترین سرعت و شتابی که انسان می تواند از آن جان سالم به در ببرد"، به سریع ترین مرد جهان مشهور گشت. وی ماجراجویی های خود را با کمک وسیله نقلیه ای با موتور جت متصل به آن، انجام می داد. نتیجه آزمایش های وی، استخوان های شکسته، شبکیه چشم متلاشی شده و چندین آسیب بدنی جدی دیگر بود.

۸. "تیموتی لیری" روان شناس آمریکایی است که "ریچارد نیکسون" را خطرناک ترین مرد آن خطه می دانست. علت شهرتش به دلیل آن بود که به بهانه انجام مطالعات علمی به شدت از داروهای روان گردان استفاده می کرد.

۹. "آیزاک نیوتن" از مشهورترین دانشمند جهان می باشد که با آزمایش بر روی بدن خود هیچ مخالفتی نداشت. در یکی از موارد، وی سوزنی را در کاسه چشم خود فرو برده و آن را به پشت کره چشمش فشرد تا انحنای آن را تغییر دهد. وی نتیجه این آزمایش را مشاهده چندین دایره سفید، سیاه و رنگی گزارش کرده است.

١٠. "ادوارد هریسون" شیمی دانی که به ازای ابداع ماسک ضد گاز طی جنگ جهانی اول جان خود را از دست داد. وی برای اختراع این ماسک، خود را در اتاقک های سر بسته در معرض گازهای سمی قرار می داد و در نهایت در سن ۴۹ سالگی دیده از جهان فرو بست.

١١. "لارنس پاتریک" متخصص بیومکانیک آمریکایی که در اجرای آزمایش های ساختگی تصادف های انسانی تخصص داشت. وی که از محققان دانشگاه "وین استیت" به شمار می رفت به بهانه یافتن روش های ایمنی، به دنبال اطلاعاتی درباره حوادثی بود که انسان می توانست در برابر آن ها دوام بیاورد. در یکی از تحقیقاتش، قطعه فلزی ١٠ کیلوگرمی را به سینه وی کوبیدند تا اثرات مخرب کیسه های هوای درون خودروها را مورد بررسی قرار دهند. وی هم چنین برای بررسی تأثیر شتاب و سرعت بالا بر روی بدن انسان، بارها از وسایل نقلیه ی جت دار استفاده می کرد. در آزمایشی دیگر برای درک دقیق مکانیزم خرد شدگی، وزنه ای سنگین بر روی گونه وی کوبیده شد.

١۲. "آناتولی بوگروسکی" دانشمند روسی که در ۱٣ جولای ۱۹٧٨ در قدرت مند ترین دستگاه شتاب دهنده ذره ای شوروی سابق، دچار حادثه ای کوچک گشت. در این آزمایش، به دلیل نقص در تجهیزات ایمنی، یک پرتوی پروتونی با سر وی برخورد کرد که باعث شد او نوری درخشان تر از هزاران خورشید را در برابر چشمانش مشاهده کند. در حالی که پزشکان از وی قطع امید کرده بودند، "بوگروسکی" به شکلی عجیب زنده ماند و جدا از حمله های گاه و بی گاهی که به او دست می دهد، گنجایش ذهنی وی دچار آسیب دیدگی نشد.

١۳. "بری مارشال" پزشک استرالیایی که یک ظرف کشت باکتری مملو از باکتری "هلیو باکتر پیلو ری" را نوشید تا ثابت کند این باکتری باعث زخم معده شدید می شود. او در نهایت موفق گردید تا به خاطر تلاش های فراوانش جایزه نوبل را دریافت نماید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------