حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

...◙ حوادث زمین (٣)

!وقتش رسیده که زمین را ترک کنیم

این هشداری است که "استفان هاوکینگ" یکی از مشهورترین فیزیک دانان جهان خطاب به انسان ها می‌گوید و از آن ها می خواهد تا نسل شان را از خطر نابودی نجات دهند. وی در مصاحبه با وب سایت "BigThink" عنوان کرده که "شما باید چند هزار یا چند میلیون سال دیگر را فراموش کنید چرا که خطر نیستی طی صد سال آینده به سراغ تان خواهد آمد و دیگر راه جلوگیری از وقوع فجایع انسانی و زیست محیطی را غیر ممکن می سازد. "استفان هاوکینگ" معتقدست که "میتواند خطر بزرگی را پیش بینی کند که بشر را تهدید می‌ نماید هم چنان که در گذشته نیز بقای نسل انسان بارها به خطر افتاده است. فاجعه موشکی کوبایی ها در سال ١۹۶۳ (م) یکی از همین موارد بود که تناوب وقوع چنین حوادثی در آینده را بدیهی می سازد. اما در صورتی که ما بتوانیم تا دو قرن آینده از بروز چنین وقایعی جلوگیری نماییم، نسل مان با گسترش یافتن در فضا ایمن خواهد شد." بشر نباید تمامی آینده خود را بر روی زمین سپری کند و باید رفتن به کرات دیگر را صرف نظر از مهاجرت و اقامت چالشی در آن جا بپذیرد. "هاوکینگ" می گوید: "باید سرعت عمل به خرج داد زیرا تنها فرصت باقی مانده برای بقای طولانی مدت زندگی بشر، ترک زمین و پخش شدن در سیارات دیگر خواهد بود. ما در صد سال گذشته پیشرفت های زیادی داشته (م) یکی از همین موارد بود که تناوب وقوع چنین حوادثی در آینده را بدیهی ایم و اگر بخواهیم در آینده نیز به این روند ادامه دهیم، باید زمین را ترک گوییم." این اولین باری نیست که "هاوکینگ" درباره سرنوشت ناگوار انسان ها سخن می‌ گوید چرا که در سال ۲٠٠۶ (م) نیز اعلام کرده بود که "زمین در معرض خطر است و در صورتی که فضاپیماهایی سریع تر از سرعت نور ساخته شود که سپری کردن یک روز در آن جا برابر یک سال زمین باشد، سفر به اجرام آسمانی نیز غیر ممکن نیست." اما به گفته "کاترین فریز" تحصیل کرده ی دانش گاه میشیگان، نزدیک ترین جرم آسمانی به زمین ستاره ی "پروکسیما-قنطورس" است که برابر ۲.۴ سال نوری از زمین فاصله دارد و این یعنی که ما در صورت در اختیار داشتن وسایل پیش رفته که برابر سرعت نور حرکت کند، ۵٠ هزار سال دیگر به این ستاره خواهیم رسید.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

... پنج چاله ی باورنکردنی و ترسناک در دنیا
شاید تا به حال تصاویر بسیاری
در مورد رانش و فرونشینی های زمین دیده باشید اما داستان و علت واقعی آن را ندانید؛ پدیده ای که گاهاً با چاله های عظیمی هم راه گردیده و فضای اطراف خود را دگرگون می سازد. این گودال ها می توانند کوچک باشند، اما گاهی گسترش یافته و به چاه های وحشتناکی تبدیل می شوند که نزدیک شدن به آن ها شجاعت بسیاری می خواهد. به عنوان مثال

سان دیگو

در سال ١۹۹۸ (م) در منطقه ی "سان دیگوی" آمریکا طوفان شدیدی رخ داد که فاجعه ی عظیمی را رقم زد. در این حادثه دو روز متوالی باران بارید و سیل در خیابان ها جاری شد. در ادامه ناگهان بخشی از جاده ی منتهی به شهر دهان باز کرد و چاله ای پدیدار گشت که با ۲۴۳متر طول و  ۲١متر عمق راه تردد مردم را بست و باعث وحشت آنان گردید.

گواتمالا

در واقعه ی مشابهی که در سال ۲٠١٠ (م) در شهر "آگاتای" گواتمالا به وقوع پیوست، خرابی های زیادی به بار آمد؛ از جمله فرورفتگی بزرگی که در شهر ایجاد شد و ارتفاع آن نزدیک به دو هزار متر می رسید. این گودال عمیق به یک باره ١۵ نفر را در خود کشید و مرگ آنان را باعث شد. وحشت حاصل از این اتفاق تا مدت ها در اذهان مردم باقی ماند و زمینه ی انتشار عکس های آن را فراهم ساخت.

آیداهو

هم چنین در سال  ۲٠١۲(م) هنگامی که مردم درحال عبور از بزرگ راه "آیداهوی" آمریکا بودند ناگهان اتوبان درهم ریخت و گودالی به ارتفاع ١٠٠متر ظاهر شد. در این حادثه یک خودرو با خانمی که راننده ی آن بود، پس از سقوط در گودال از میان رفت و بزرگ راه به مدت سه هفته تعطیل شد.

گوانگژو

در شهر "گوانگژوی" چین نیز که یکی از مناطق شلوغ این کشور محسوب می شود، در ابتدای سال ۲٠١۳ (م) سانحه ای رخ داد که بر اثر آن یک خانه در منطقه ای قدیمی، در حفره ی ۲٠متری فرو ریخت ولی تنها یک نفر زخمی شد و آسیب دیگری به مردم نرسید.

 دایستا

در منطقه ی مسکونی "دایستا" واقع در تگزاس آمریکا نیز که سال ها دارای یک چاه بزرگ در میانه ی شهر بود، اتفاقی افتاد که در آن چاله ی مذکور به طور ناگهانی در سال ۲٠٠۸ (م) گسترش یافت و قطر آن به ۹٠ و عمقش به ۷۶ متر رسید. البته این روی داد باعث مرگ هیچ کس نشد ولی تاسیسات و امکانات بسیاری را از میان برد و خاطره ی بدی را برای مردم به جای گذاشت.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

اسرار آمیزترین حوادث اتفاق افتاده در مثلث برمودا!
به طور قطع درباره شهرت "مثلث برمودا" در ناپدید کردن همه چیز از کشتی های باری گرفته تا هواپیماها شنیده اید. این مکان آبی اسرارآمیز که حتی برخی آن را منشاء فعالیت های ماورای طبیعی می دانند همواره موجب حیرت محققان بوده است. "مثلث برمودا" که طی یک قرن گذشته، کشتی های متعددی را بلعیده و جان صدها انسان را گرفته به "مثلث شیطانی" نیز معروف می باشد؛ ناحیه ای در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی که نقاطی در برمودا، فلوریدا و پورتوریکو را شامل می شود و در هر طرف کم تر از یک هزار مایل امتداد دارد. حال با این توصیف به معرفی عجیب ترین ناپدید شده ها در این مثلث می پردازیم.

۱.flight 19: شهرت ترسناک مثلث برمودا از ۵ دسامبر ۱۹۴۵ آغاز شد؛ زمانی که پرواز شماره ۱۹، یک اسکادران متشکل از ۵ بمب افکن نیروی دریایی آمریکا، در جریان یک تمرین آموزشی معمولی در هوای صاف، ناگهان ناپدید گشت. آن چه که این اتفاق را بیش از پیش اسرارآمیز می کند آن است که در حالی که این هواپیمای کاملاً مجهز، پیش از بلند شدن از ایستگاه هوایی فلوریدا از همه نظر کنترل شده بود، حادثه به طور ناگهانی و در زمان آرامش کامل رخ داد. جالب تر آن که، پیش از قطع تماس رادیویی با ساحل فلوریدای جنوبی، سرپرست پرواز در برج مراقبت این جملات را شنید: "همه چیز عجیب به نظر می رسد حتی اقیانوس. ما در حال ورود به آب های سفید و انبوهی از نور هستیم. هیچ چیز عادی نیست." با وجود آن که دولت، هواپیمای امداد و جست و جو را به همراه ۱٣ سرنشین کار آزموده برای یافتن ناپدیدشدگان اعزام کرد اما نه تنها هواپیمای مذکور به همراه ۱۴ سرنشینش هرگز پیدا نشدند بلکه در کمال ناباوری هواپیماهای امداد نیز ناپدید گشتند. از این زمان به بعد بود که شهرت مخوف "مثلث برمودا" بر همگان روشن شد.

۲. Star Ariel: بر اساس گزارش نیروی دریایی آمریکا، "مثلث برمودا" عامل ناپدید شدن اسرار آمیز بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما طی یک قرن گذشته بوده است. هواپیمای مسافربری "Star Ariel" که به خطوط هوایی آمریکا تعلق دارد نیز هنگامی که در هوای کاملاً صاف و آرام در حال حرکت از "کیندلی فیلد" در "برمودا" به سمت "کینگ استون" در "جامائیکا" بود در ۱٧ ژانویه ۱۹۴٩ توسط "مثلث برمودا" بلعیده شد و کوچک ترین اثری از آن و ٧ خدمه و ۱٣ مسافرش به دست نیامد        .

٣. Sulphur Queen: کشتی تانکر "سولفورکوئین" متعلق به گارد ساحلی آمریکا و حامل گوگرد، به همراه ٣٩ خدمه در حوالی ساحل جنوبی فلوریدا محو شد. آخرین پیام دریافتی از این کشتی مربوط به ۴ فوریه ۱٩۶٣ می باشد و تمامی ِ جست و جوها برای یافتن اثری از کشتی و سرنشینانش کاملا َ بی نتیجه بود.

۴. Cyclops: کشتی غول پیکر آمریکایی زغال کش "Cyclops" در ۴ مارس سال ۱٩۱۸ به همراه ۳٠۶ خدمه و مسافرش، پس از ترک "باربادوس" به سمت "بالتیمور" در یک چشم به هم زدن ناپدید و اثری از آن یافت نشد.

۵. Nereus: کشتی "Nereus" در تاریخ ۱٠ دسامبر ۱۹۴۱، هنگامی که در حال حرکت به سمت "پورتلند" بود با ۶۱ خدمه اش در "مثلث برمودا" ناپدید گشت.

۶. Proteus: این کشتی آمریکایی ۱۶۵ متری نیز که از ساختار یک زغال کش نیروی دریایی به نوع تجاری بدل شده و حامل ۵۸ نفر سرنشین و محموله ای از سنگ معدن بوکسیت برای تبدیل به آلومینیوم بود، پس از ترک "بندر سنت توماس" در تاریخ ۲۳ نوامبر ۱۹۴۱ به طور کامل ناپدید شد.

٧. فعالیت های ماورای طبیعی: در توضیح علت این ناپدید شدن های اسرارآمیز، چندین تئوری عجیب ارائه گشته که از آن جمله می توان به آدم ربایی توسط بشقاب پرنده ها، گسست زمان، درگاه ورود به بعدهای دیگر، ناهنجاری های میدان مغناطیسی، رویدادهای ژئوفیزیکی و حباب های غول پیکر گاز متان اشاره کرد. یک تئوری معمول نیز آن است که شهر گم شده افسانه ای "آتلانتیس" در اعماق "مثلث برمودا" واقع شده و فناوری های فوق پیشرفته آن موجب برهم خوردن و اختلال در حرکت کشتی ها و هواپیماها می گردد.

۸. توضیح منطقی: این منطقه مملو از توفان های غیر قابل پیش بینی است و بخش اعظم توفان های استوایی و گرد بادهای آتلانتیک از این مثلث می گذرد. به گفته ی محققان نیروی دریایی چنین جریان های خلیجی می تواند باعث ایجاد تغییرات ناگهانی و شدید در آب و هوا شود و البته شدت جریان های آب و هوایی آن نیز به حدی می باشد که می تواند به سرعت هر نوع نشانه ای را نیز ناپدید و محو کند.

۹. اعماق مشکوک: یافتن هواپیماها و کشتی های غرق شده در "مثلث برمودا" بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است چرا که عمق آب در این مکان به ۹ هزار و ۲٠٠ متر می رسد و در واقع عمیق ترین بخش اقیانوس اطلس به شمار می رود؛ بنابراین پیدا نمودن هر چیزی که در آب هایی به این عمق سقوط کند یا غرق شود، تقریباً غیرممکن می باشد.

-----------------------------------------------------------------------------------------------