حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

گنج های نجات یافته ۲


۴. کشتی طلا

در سال ١۸۵۷ (م) کشتی امریکایی "اس اس سنترال" درهنگام حمل ١۵ تن طلا به ارزش ١٠٠ تا ١۵٠ میلیون دلارغرق شد. این حادثه که اولین بحران اقتصادی جهان را رقم زد باعث گردید تا تلاش های بسیاری برای یافتن این کشتی صورت گیرد. جستجویی که در نهایت منجر به کشف "اس اس سنترال" در سال ١۹۸۷ (م) شد. پس از آن ۳۹ شرکت بیمه گر ادعای مالکیت طلاهای این کشتی را نموده و مدعی شدند که طلاهای موجود را بیمه کرده و خسارت آن را پرداخته اند. نبردهای قانونی این شرکت ها ادامه یافت تا در نهایت گروه مکتشف مالکیت ۹۲ درصد از طلای های آن را به دست آورد و بدین ترتیب قائله مزبور خاتمه یافت.

۵. مجسمه های زیر آبی

در سال ١۹٠٠ (م) گروهی غواص، بقایای یک کشتی را کشف کردند که در جزیره "آنتی کیترا" یونان غرق شده بود. این اتفاق پای باستان شناسان یونانی را به این ماجرا کشاند و حفاری هایی را باعث شد که تا آن زمان بزرگ ترین کاوش زیر دریایی در نوع خود بود. در این کاوش ها گنجینه ای معادل ١۲٠ تا ١۶٠ میلیون دلار در سال ١۹۷۶ (م) از کشتی به دست آمد که ارزش آن توجه همگان را به خود جلب کرد. ثروتی که هیچ کس از وجودش در این کشتی خبر نداشت و تعداد زیادی سکه، جواهرات، ظروف سفالی و مجسمه را در بر می گرفت. یکی از همین مجسمه ها، تندیسی مسی به نام "جوانی" بود که تاریخ ۳۳٠ تا ۳۴٠ (ق.م) را در خود داشت. پس از این اکتشاف گنجینه مزبور در موزه ی ملی یونان قرار گرفت تا عموم مردم از آن بازدید نمایند.

۶. گنج اس اس گایرسوپا

شناور"اس اس گایرسوپا" در سال ١۹۴١ (م) مورد حمله اژدرهای آلمانی قرار گرفت. این کشتی که متعلق به کشور روسیه بود مقدار زیادی نقره به ارزش ۶٠٠ هزار پوند را با خود حمل می کرد که امروزه قیمت آن معادل ۲٠٠ میلیون دلار می باشد. در سال ۲٠١٠ (م) مزایده ای برای کشف این کشتی انجام شد که کاوش گر دریایی اودیسه در آن پیروز گردید و در صورت موفقیت ۸٠ درصد از گنج بزرگش را به دست می آورد. یک سال بعد و پس از تلاش های بسیار، کاوش گر اودیسه بقایای"اس اس گایرسوپا" را درعمق ۴/۶ کیلومتری شمال اقیانوس اطلس یافت ولی به دلیل شرایط بد آب و هوایی و خطرات جوی این اکتشاف را تعطیل کرد.



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 2 + ارسال نظر
ایمیل های بارانی چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 16:53 http://emailhaybaraniorg.blogsky.com

سلام. قالب وبلاگ شما خیلی زیباست. من خیلی دوستش دارم. مطالبتون هم جالبه. موفق وموید باشید.

سلام دوست عزیز ممنون از ابراز لطفتون. موفق باشید

ایمیل های بارانی چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 16:41 http://emailhaybaraniorg.blogsky.com

سلام. دوست عزیز. الان پیغام شما را دیدم. خیلی ممنون از حضورتان در وبلاگم. مطالب جالب و زیبای شما را خواهم خواند. همیشه موفق و پیروز باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.