حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

حوادث

تصاویر و مطالب فوق العاده پیرامون حوادث

اسرارآمیزترین حوادث اتفاق افتاده در مثلث برمودا !

 

به طور قطع درباره شهرت "مثلث برمودا" در ناپدید کردن همه چیز از کشتی های باری گرفته تا هواپیماها شنیده اید. این مکان آبی اسرارآمیز که حتی برخی آن را منشاء فعالیت های ماورای طبیعی می دانند همواره موجب حیرت محققان بوده است. "مثلث برمودا" که طی یک قرن گذشته، کشتی های متعددی را بلعیده و جان صدها انسان را گرفته به "مثلث شیطانی" نیز معروف می باشد؛ ناحیه ای در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی که نقاطی در برمودا، فلوریدا و پورتوریکو را شامل می شود و در هر طرف کم تر از یک هزار مایل امتداد دارد. حال با این توصیف به معرفی عجیب ترین ناپدید شده ها در این مثلث می پردازیم.

۱.flight 19: شهرت ترسناک مثلث برمودا از ۵ دسامبر ۱۹۴۵ آغاز شد؛ زمانی که پرواز شماره ۱۹، یک اسکادران متشکل از ۵ بمب افکن نیروی دریایی آمریکا، در جریان یک تمرین آموزشی معمولی در هوای صاف، ناگهان ناپدید گشت. آن چه که این اتفاق را بیش از پیش اسرارآمیز می کند آن است که در حالی که این هواپیمای کاملاً مجهز، پیش از بلند شدن از ایستگاه هوایی فلوریدا از همه نظر کنترل شده بود، حادثه به طور ناگهانی و در زمان آرامش کامل رخ داد. جالب تر آن که، پیش از قطع تماس رادیویی با ساحل فلوریدای جنوبی، سرپرست پرواز در برج مراقبت این جملات را شنید: "همه چیز عجیب به نظر می رسد حتی اقیانوس. ما در حال ورود به آب های سفید و انبوهی از نور هستیم. هیچ چیز عادی نیست." با وجود آن که دولت، هواپیمای امداد و جست و جو را به همراه ۱٣ سرنشین کار آزموده برای یافتن ناپدیدشدگان اعزام کرد اما نه تنها هواپیمای مذکور به همراه ۱۴ سرنشینش هرگز پیدا نشدند بلکه در کمال ناباوری هواپیماهای امداد نیز ناپدید گشتند. از این زمان به بعد بود که شهرت مخوف "مثلث برمودا" بر همگان روشن شد.

۲. Star Ariel: بر اساس گزارش نیروی دریایی آمریکا، "مثلث برمودا" عامل ناپدید شدن اسرار آمیز بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما طی یک قرن گذشته بوده است. هواپیمای مسافربری "Star Ariel" که به خطوط هوایی آمریکا تعلق دارد نیز هنگامی که در هوای کاملاً صاف و آرام در حال حرکت از "کیندلی فیلد" در "برمودا" به سمت "کینگ استون" در "جامائیکا" بود در ۱٧ ژانویه ۱۹۴٩ توسط "مثلث برمودا" بلعیده شد و کوچک ترین اثری از آن و ٧ خدمه و ۱٣ مسافرش به دست نیامد.

٣. Sulphur Queen: کشتی تانکر "سولفورکوئین" متعلق به گارد ساحلی آمریکا و حامل گوگرد، به همراه ٣٩ خدمه در حوالی ساحل جنوبی فلوریدا محو شد. آخرین پیام دریافتی از این کشتی مربوط به ۴ فوریه ۱٩۶٣ می باشد و تمامی ِ جست و جوها برای یافتن اثری از کشتی و سرنشینانش کاملا َ بی نتیجه بود.

۴. Cyclops: کشتی غول پیکر آمریکایی زغال کش "Cyclops" در ۴ مارس سال ۱٩۱۸ به همراه ۳٠۶ خدمه و مسافرش، پس از ترک "باربادوس" به سمت "بالتیمور" در یک چشم به هم زدن ناپدید و اثری از آن یافت نشد.

۵. Nereus: کشتی "Nereus" در تاریخ ۱٠ دسامبر ۱۹۴۱، هنگامی که در حال حرکت به سمت "پورتلند" بود با ۶۱ خدمه اش در "مثلث برمودا" ناپدید گشت.

۶. Proteus: این کشتی آمریکایی ۱۶۵ متری نیز که از ساختار یک زغال کش نیروی دریایی به نوع تجاری بدل شده و حامل ۵۸ نفر سرنشین و محموله ای از سنگ معدن بوکسیت برای تبدیل به آلومینیوم بود، پس از ترک "بندر سنت توماس" در تاریخ ۲۳ نوامبر ۱۹۴۱ به طور کامل ناپدید شد.

٧. فعالیت های ماورای طبیعی: در توضیح علت این ناپدید شدن های اسرارآمیز، چندین تئوری عجیب ارائه گشته که از آن جمله می توان به آدم ربایی توسط بشقاب پرنده ها، گسست زمان، درگاه ورود به بعدهای دیگر، ناهنجاری های میدان مغناطیسی، رویدادهای ژئوفیزیکی و حباب های غول پیکر گاز متان اشاره کرد. یک تئوری معمول نیز آن است که شهر گم شده افسانه ای "آتلانتیس" در اعماق "مثلث برمودا" واقع شده و فناوری های فوق پیشرفته آن موجب برهم خوردن و اختلال در حرکت کشتی ها و هواپیماها می گردد.

۸. توضیح منطقی: این منطقه مملو از توفان های غیر قابل پیش بینی است و بخش اعظم توفان های استوایی و گرد بادهای آتلانتیک از این مثلث می گذرد. به گفته ی محققان نیروی دریایی چنین جریان های خلیجی می تواند باعث ایجاد تغییرات ناگهانی و شدید در آب و هوا شود و البته شدت جریان های آب و هوایی آن نیز به حدی می باشد که می تواند به سرعت هر نوع نشانه ای را نیز ناپدید و محو کند.

۹. اعماق مشکوک: یافتن هواپیماها و کشتی های غرق شده در "مثلث برمودا" بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است چرا که عمق آب در این مکان به ۹ هزار و ۲٠٠ متر می رسد و در واقع عمیق ترین بخش اقیانوس اطلس به شمار می رود؛ بنابراین پیدا نمودن هر چیزی که در آب هایی به این عمق سقوط کند یا غرق شود، تقریباً غیرممکن می باشد.

منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.